e-aptekarz.pl - Strona główna





Pomarańczowy mocz.

Pytanie:
Lekarz zlecił mi badania moczu ponieważ mój mocz ma kolor pomarańczowy, czy to może być coś poważnego?
Odpowiedź:
Pomarańczowa barwa moczu pojawia się po zażyciu witaminy z grupy B oraz gdy występuje podwyższony poziom urobilinogenu (np. na wskutek rozpadu czerwonych krwinek).
Może to być pierwszy objaw uszkodzenia wątroby (np. zaczynające się wirusowe zapalenie wątroby). Zwiększenie wydalania urobilinogenu z moczem obserwowano po dużych wysiłkach fizycznych i po bardzo obfitym, tłustym posiłku. Objaw ten można też niekiedy stwierdzić u chorych z przewlekłymi zaparciami.







Prezentowane porady na stronach serwisu e-aptekarz.pl mają charakter edukacyjny.
Twórcy serwisu nie biorą żadnej odpowiedzialności, ani pośredniej ani bezpośredniej,
za sposób wykorzystania i interpretowania informacji zawartych w serwisie.
start | o nas | kontakt | poleć | subskrypcja
©2006 e-aptekarz.pl